Powered By Blogger
Terima kasih kerana sudi melawat blog ini. Do not be hasitate to follow me and feel free to drop your comment. Thank You! Please come again :)

Tuesday, December 14, 2010

M.I.S.S

Assalamualaikum.

Lately ni, blog saya telah diceroboh oleh anasir yang tidak dikenali (siot punya anasir). Sedih sgt kot penat penat hupdate (dala time 2 merangkak2 buat blog), tapi terpaksa redha la kan. Ko nak menangis air mate dara (ops!!darah hokeyyy!) pon mang tak de guna lagi la kan. Hope pasnih saya @ Cik Cdaz selaku tuan punya blog perlu lebih berhati hati. Sedih tu mmg sedih gak tapi biler belek belek pict kat lappy ni, buat saya tersenyum. Tetibe rasa terpanggil nak kongsi kenangan terindah saya bersama kawan-kawan terchenta. (I chenta u olls hokeyy!)

Kisah bermula lepas habis exam MUET (last day) bila Cik Fatin ajak bergambar kenangan kat Poli yang indah tak hengat dengan DSLR beliau. Haha. Masa ni takyah cakap la penat tahap gaban dan lapoo xyah cakapla sampai pedih2 dalam perut nih. Dari pagi tak bedal ape ape kott. Tapi demi kawan kawan terchenta, saya turutkan dengan rasa gembira sebab nak rakamkan moment terindah bersama dorang.


Cekidaud jap :) 


Firstly ni pict saya. Orang lain berebut nak snap pict kat atas tuh, tp saya takut (takut jatuh, takut patah dll). Hehe. So, kat bawah pon jadi lah kan. Hehe. Kawan kawan suka panggil saya mama (pelindung mereka la kunun) dan saya senang mereka panggil saya cenggitu. (tak kecik ati sikit pon hokey!). Walau ape pon gelaran untuk saya, saya adalah saya dan saya tetap syg mereka sampai bila bila (InsyaAllah sampai hujung nyawa). Perghhh! tak boleh blah. Saya bangga bila org ingat kat saya :)


Ini plak kawan kawan saya merangkap rakan sekelas, rakan serumah, dan rakan suka dukaFrom left: Dya, Nisa, Ijra, Mama (saya la tu), Mija, Ada (ade ke xde??hehe), Mas, Anem. Kalau nak tahu, kami ni masa zaman kegemilangan (POLI), kami tinggal kat Apartmen Perdana (depan Giant Shah Alam tuh). Sapa2 yg tak tahu sila rujuk peta. Haha.

Banyak kenangan dengan dorang, dari kisah suka, duka, pahit, manis, masin, sedih, hambar, bahagia suma kami kongsi bersama. Gelaran untuk kami masa tuh adalah Perdana Team (da mcm team bola plak). 


Si baju pink tu la Cik Fatin dan si baju kelabu adalah Cik Dya. Cik Fatin tak sebumbung dengan kitorang pon tp dia ni sebahagian dri kitorang gak la. Dorang ni adalah 2 rakan baik sebelum rapat dengan kitorang (before this Cik Fatin dgn Cik Dya tinggal rumah sewa lain)yang sentiasa bersama tak kira la mana mereka pergi. Comel kan dorang???


Sangat suka pict ni sebab masing2 tengah bersedia nak lompat.
**Cik Dya yg betul betul xsabar nak lompat.
**Cik Fatin pulak dengan gaya bersahaja.
**Cik Ada dengan gaya pasukan kawad. (tahula awak ada skandal dengan tuuuttt??) Hehhe.
**Cik Nisa dengan gaya ala ala model gitu (En.akob pasti tergoda). Haha.
**Cik Anem keras membatu tanpa sebarang aksi.
**Cik Ijra bergaya sangat santai.
**Cik Mija pula sedang tercari2 identiti diri. Hehe.
**Cik Mas takda dalam nih sebab die tukang amik gambar. Muahahaha.



Ha, ini pulak aksi bersahaja dari kitorang. Time ni Cik Mija da pulang ke pangkuan En.Nadzri dia tuh. Huh! (nak "lunch" kunun). Hurm. Takpe, its ok. Taknak tinggal perkataan POLITEKNIK SULTAN SALAHUDDIN ABDUL AZIZ SHAH kat atas tuh. Tak bleh blah la kan. Hahaha. Walaupun Poli tak se GAH "U" tp kitorang cukup bangga jadi warganya. Hehe. (Yeke ni cda???). Napa saya cakap cenggitu??? Sebab kat POLI ni jugak la saya jumpe kawan kawan yg sekepala n gila gila macam sy. Boleh kongsi suke duke sesama dan dapat menimba ilmu dengan pensyarah2 yg tak kurang hebatnya. Miss all that moment :(


Time ni lepaking kejap di bawah pokok sebab penat berjalan (mana taknya, tak makan lagi kott). Apa lagi posing lagi sampai lebam. Masing masing pandang atas, kunun nak pandang burung berkicauan. (jgn masuk najis burung sudahla ye). Hehe.

Time nih jalan nak kuar dri padang. Pelik bin ajaib plak bila saya nampak sama tinggi dengan diorang. Haha. Diorang ni bukannya tinggi sangat, lagi lagi 2 orang budak kecik tuh (mas dan anim). Hehe. :)




Jalan punya jalan, kitorang decide nak snap kat jabatan kitorang menuntut ilmu iaitu Jabatan Perdagangan. Jabatan ni banyak bagi kenangan pahit manis buat kitorang. Banyak la, nak cerita kang memang ade yg menangis nangis pulak bace. T_T. Time ni suma student da balik, jadi senyap sunyi poli masa ni.(sunyi sampai tahap mcm takda orang langsung). Sumpah tak tipu!!! Tengok la aksi diorang, sangat comel dan manja dengan aksi masing masing walaupun kepenatan dan sgt lapar. (oh tidakkkkkk!)


Ini view Jabatan Perdagangan dari segi fizikalnya. Warna kuning lambang jabatan kitorang (jgn otak kuning da la yer!) Hehe. Jabatan yang sangat mementingkan disiplin pelajar (kdg2 bengang pon ade). Huhu. Papepun jabatan ni banyak bagi 1001 pengalaman bagi kami sebagai pelajar. Selamat Tinggal Poli, Selamat Tinggal Jabatan Perdagangan.:(


Hai budak2 ni tak penat penat posing. Seronok betul la tuh. Time ni relax sekejap dua kejap dan tiga kejap kat pondok depan tasik (hanya student poli shah alam saja yg tahu tasik pe yg dimaksudkan). Huehue. Penat penat pon still posing gak. (lagi dan lagi!)


Ini plak aksi aksi hambar sebab dah nak kena berpisah dengan poli terchenta. Langkah lemah longlai semakin bertambah bila terpaksa pulak berpisah dengan kawan kawan yg lain. Walaupun lepas ni kita mungkin jarang@tak berjumpa, harap persahabatan ni tetap kekal hingga akhir hayat. Moment dengan korang memang terindah, kalau nak cerita sampai bila bila pon tak akan habis. Papehal kalau sape sape diantara kita yang nak kawin, jgnla lupa saya k??!!.Hehe.

p/s : Ada mcm2 jenis kawan kat dunia ni. Depends on us to decide that :)

love,
cdaz :)

3 senyuman menawan:

you make me smile said...

mari la komen~

Ni ca said...

nice n sad :')
asal pic baring2 tader ;pp

you make me smile said...

huish. jgn sesekali masuk gambar 2. sensord kut. haha. kang ade pula yg tdo malam. kahkah

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))
Post a Comment