Powered By Blogger
Terima kasih kerana sudi melawat blog ini. Do not be hasitate to follow me and feel free to drop your comment. Thank You! Please come again :)

Wednesday, April 13, 2011

Bersabarlah kawanku.

Assalamualaikum :)

Hi readers!
Hari ini sekali lagi saya dikejutkan dengan satu lagi berita sedih. Lepas je saya tahu yang ibu kepada kawan saya meninggal, saya dapat satu lagi berita baru berkenaan dengan bestie saya masa sekolah menengah dulu dulu. Cerita die macamnih, sebelum ni saya ade dengar ura ura jugak yang kawan saya ni maybe akan bertunang tahun ni dan tahun depan maybe die akan nikah@kahwin.

Tapi yang saya simpati sangat, dia ditinggalkan oleh insan bernama "kekasih" tanpa sebarang sebab musabab yang die sendiri tak pasti. How come??? Memang kesian tengok die babes. Memang dia jiwa kacau sekarang nih. Sungguh besar dugaan ini.(sabaq ye cyg).

Satu je saya harap, die bersabar dengan dugaan ni. Hope Allah permudahkan perjalanan hidup die yang semakin celaru saat ni. Ingat babes, kau masih ada family dan kawan kawan di sisi dan jangan lupa yg paling Agung adalah Allah S.W.T(pada DIA lah tempat untuk kau lapangkan dada dan tenangkan pikiran dalam dalam). Think positive dan cuba renung balik ape kesilapan kita pada si die (mungkin si die tak boleh terima kesilapan kita tu @  mungkin si die sukar untuk memahami siapa kita sebenarnya) tanpa memikirkan kebaikan kita semata mata pada si die. Walaupun saya tak de dalam situasi ni, sebagai kawan hanya dorongan dan nasihat je lah mampu nak bagi.(tak pe kan saya nasihat awak???awak tak marah kan??? Hehe!). Ingat, kalau ade jodoh kau dengan dia pasni tak kan lari ke mana :)

Saya tahu kau kuat dan kau boleh hadapi nya dengan redha(Allah tahu kita boleh hadapi ujian ni, sebab tu DIA uji hamba-Nya). Saya sentiasa doakan yang terbaik untuk kawan kawan saya termasuk kawan kawan baru dekat blog nih :)(Bukan auta ye).

Ini lah dinamakan ujian dan dugaan, sekuat @ sehebat mana pon hamba-Nya merancang, hanya Allah sahaja yang layak mengubah dan menentukannya. Kita kene ingat bila kita diuji tanda Allah sayang kita.(saya suka Allah sayang saya) :)

Kat sini ade beberapa tips @ panduan untuk tatapan korang semua yang mudah kecewa @ patah hati.(juga peringatan untuk diri yang lemah ini). Meh klik SINI meh(jgn malu malu).

Ok lah, dah ngantuk nak tidur. Jangan lupa sentiasa maafkan semua orang sebelum tidur hokeyyy! :)

p/s : Kawan2, jom muhasabah dri :)

love,
cdaz :)

2 senyuman menawan:

fisa othman said...

semoga kawan awak akan menemui pengganti yang lebih baik ye..

you make me smile said...

tau xpe fisa. hanya mampu mamberi nasihat n bg semangat kat die :)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))
Post a Comment